torstai 11. kesäkuuta 2009

Kuulaulu




Seurasin tietäsi kunnes taivas päättyi
Seurasin rakkauttasi kunnes se muuttui epäilyksi
Seurasin rakkauttasi kunnes sitä ei enää ollut
Tunnen itsesi tyhmäksi ja ontoksi
Nyt kuu seuraa minua kotiin

Odotin sinua kunnes alkoi sataa lunta
Peittäen ihoni kuin ohut yöpaita
Odotin sinua mutta sinä et koskaan tullut

Odotin sinua kunnes he lopettivat illalta
Baarimikko tyhjensi ison tippikassansa
He lakasivat lattiat
Imuroivat matot ja menivät kotiinsa
Join kaiken minkä pystyin nielemään
Nyt kuu seuraa minua kotiin

Minulla menee mukavasti tänä iltana
Koska olen yksi jo kadotetuista lampaista
Ota mikä sinun täytyy
Ota mikä sinun täytyy
Siitä minkä olen menettänyt
Kun olen harhaillut
Annan kuun saattaa minut kotiin

Seurasin kyyneleitäsi pesusangon kanssa
Seuratessani tarinaasi kuljin perässäsi
Seurasin sinua myös suoraan
vankisellisi ovesta sisään

Seurasin ääntäsi pehmeässä pimeydessä
Tuli tuuli ja puhalsi sen pois
Seurasin rakkauttasi kunnes sitä ei oikeasti
ollut lainkaan
Join kaiken minkä pystyin nielemään
Nyt kuu seuraa minua kotiin
Join kaiken minkä pystyin nielemään
Nyt kuu seuraa minua kotiin

Drink all I could swallow
Now the moon's gonna follow me home


Emmylou Harris (2008) – Moon song

P.s. Tämä Patty Griffin sanoittama laulu on sanoja apeista tapahtumista. Seuralaiseksi jää kuu (ja napsauttamalla kuvan suureksi pääset oikeaan kuutamoon).

Ei kommentteja: