maanantai 30. huhtikuuta 2012

Kaksi pulloa viiniä /Two more bottles of vine

Saavuimme Länteen, yhdessä  ja yhteisin haavein.
 Ja meitä korventanut tuli olisi polttanut koko rannikon.

Kaksi kuukautta -- ja murhe iski,
rakkaani otti -- ja lähti.
Vaan eipä hätää, onhan keskiyö,
ja mulla on vielä kaksi pulloa viiniä. 


Hän jätti mut, että hajosin.

Otti luulot pois, tosta noin.
Mutta en anna sen vaivata tänään.
Olen paiskinut töitä ja rättiväsy muutenkin.
Vaan eipä hätää, onhan keskiyö,
ja mulla on vielä kaksi pulloa viiniä.



Tuhannenkuudensadan mailin päässä ovat ystäväni. 
Ei ole vielä onnistanut, vaikka olen koettanut parhaani.
Olen notkunut koko päivän auringossa,
ja nyt putsaan varastoa läntisessä Los Angelesissa.
Vaan eipä hätää, onhan keskiyö,
ja mulla on vielä kaksi pulloa viiniä.



Emmylou Harris (1978) – Two more bottles of wine

http://www.youtube.com/watch?v=AWCi8_ObPNU&feature=related

Ei kommentteja: