lauantai 14. huhtikuuta 2012

Minulla on elämä/ Ain't got no/I got life


Minulla ei ole kotia, ei kenkiä.
Minulla ei ole rahaa, ei tyyliä.
Minulla ei ole hametta, ei puseroa.
Minulla ei ole uskoa, ei partaa.
Minulla ei ole mieltä.

Minulla ei ole äitiä, ei sivistystä.
Minulla ei ole ystäviä, ei koulutusta.
Minulla ei ole ammattia, ei työpaikkaa.
Minulla ei ole rahaa, ei kotia.
Minulla ei ole isää, ei äitiä.
Minulla ei ole lapsia, ei siskoja, ei veljiä.

Minulla ei ole viiniä, ei tupakkaa.
Minulla ei ole nimeä, ei rakkautta.
Minulla ei ole matkalippua, ei lahjakorttia.
Minulla ei ole Jumalaa.

Mutta mitä minulla on?
Miksi olen yhä elossa?
Niin, mitä minulla on,
jota kukaan ei voi ottaa pois?

Minulla on tukkani, pääni.
Minulla on aivoni, korvani.
Minulla on silmäni, nenäni.
Minulla on suuni, hymyni.

Minulla on kieleni, ihoni.
Minulla on kaulani, rintani.
Minulla on sydämeni, sieluni.
Minulla on selkäni, sukupuoleni.

Minulla on käsivarteni, käteni.
Minulla on sormeni, sääreni.
Minulla on jalkani, varpaani.
Minulla on maksani, vereni.

Minulla on elämäni, vapauteni.
Minulla on elämä.

Minulla on päänsärky ja hammassärky.
Ja huonoja päiviä aivan kuten sinulla.
Minulla on tukkani, pääni.
Minulla on aivoni, korvani.
Minulla on silmäni, nenäni.
Minulla on suuni, hymyni.

Minulla on kieleni, ihoni.
Minulla on kaulani, rintani.
Minulla on sydämeni, sieluni.
Minulla on selkäni, sukupuoleni.

Minulla on käsivarteni, käteni.
Minulla on sormeni, sääreni.
Minulla on jalkani, varpaani.
Minulla on maksani, vereni.

Minulla on elämä, vapauteni.
Minulla on elämä, enkä anna sitä.
Minulla on elämä.


Nina Simone -- Ain't got no/I got life


http://www.youtube.com/watch?v=GUcXI2BIUOQ&feature=related

2 kommenttia:

Huopalintu kirjoitti...

Kiva rytmi. Noissa mustissa laulajissa on jotain rehellistä aitoutta.

AAMU kirjoitti...

Tämä on poikkeuksellinen versio: kuin potku takapuoleen, kuten joku kommentoija kirjoitti.