sunnuntai 2. tammikuuta 2011

Juurrun kuin ruusu

Juurrun kuin ruusu
Tuolla on vihreä, vihreä paikka
Johon kohotat kasvosi
Ääniin aaltojen ja tuulen
Alas rannalle
Jossa sieluni kärsii
Missä äitimeri loppuu ja alkaa

Vie minut kotiin
Hiekalle ja vaahtoon
Missä unelmani kulkevat sumussa
Minä laskeudun maahan ja juurrun kuin ruusu
Suolaiseen maahan
Joka antoi minulle säkeeni

Vaikka harhailen kaukana
Sama meri, samat tähdet
Silti säteilevät silmieni kyyneleissä
Ne vievät minut kotiin maahan
Jonka sieluni ymmärtää
Missä ruusun sydän ei koskaan kuole

Vie minut kotiin
Hiekalle ja vaahtoon
Missä unelmani kulkevat sumussa
Minä laskeudun maahan ja juurrun kuin ruusu
Suolaiseen maahan
Joka antoi minulle säkeeni


Emmylou Harris (1980) Root like a rose

6 kommenttia:

seijastiina kirjoitti...

Hyvä runo, voi miten hyvä onkin ♥
Pidän kovasti!!
Hyvää sunnuntaita!

AAMU kirjoitti...

Valitettavasti you tubesta ei löydy laulettua esitystä -- sekin on kaunis.

Huopalintu kirjoitti...

Ei löytynyt tuota kappaletta ainakaan tuolla nimellä Spotify:sta.

AAMU kirjoitti...

Löytyy Emmylou Harrisin cd:ltä "Roses in the snow".

Irja Viirret kirjoitti...

Kyllä olen tuubettanut Emmya, löytyy myös tämä, live-esityksenä? Olenko väärässä?

AAMU kirjoitti...

Löytyi vielä vuosi sitten, nyt entinen linkki ilmoittaa copyright-esteen. Levyltä löytää ainakin. Jos bongaat netistä, lähetä tieto!