torstai 5. helmikuuta 2009

Vappumusiikkia : velä kaksi pulloa viiniä


Tulimme yhdessä yhteisin toivein Länteen.
Meitä korventava tuli olisi saanut koko rannikon tuleen.
Kahden kuukauden päästä murhe iski,
rakkaani otti ja minut jätti.
Mutta eipä hätää koska on keskiyö,
ja minulla on vielä kaksi pulloa viiniä.


Hän jätti minut, että melkein sekosin.
Kuin tuosta vain hän painoi minut maahan.
Enpäs anna sen vaivata itsenäni tänään.
Olen paiskinut töitä ja väsynyt muutenkin.
Mutta eipä hätää koska on keskiyö,
ja minulla on vielä kaksi pulloa viiniä


Tuhatkuusisataa mailia erottaa minut ystävistäni.
Vaikka olen yrittänyt parhaani, onneni kääntyy hitaasti.
Olen ollut koko päivän auringossa,
mutta nyt siivoan varastoa läntisessä Los Angelesissa.
Mutta eipä hätää koska on keskiyö,
ja minulla on vielä kaksi pulloa viiniä.


Emmylou Harris (1978) – Two more bottles of wine

http://www.youtube.com/watch?v=Wu9j4_M-0Ww

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Runo oli tosi hyvä ja uupunutta mieltä lepuuttava.

AAMU kirjoitti...

Samaa mieltä olen minäkin. Yksinkertainen juttu on usein paras.