torstai 5. kesäkuuta 2008

Olenkö hölmö? (luultavasti olen)

Sairaslomalla en ole ollut juuri suorassa yhteydessä työpaikkaani enkä työtovereihini. Tietoinen ja hyvä ratkaisu. Sähköpostiliikennettä olen silloin tällöin seurannut ja tuhonnut suoralta kädeltä suurimman osan viesteistä. Mutta jo otsikoiden perusteella päättelen, että minua odotetaan pian takaisin. Ahdistun nyt suunnattomasti ja kadun, että olen kurkkinut sähköpostia ja huolestutan itseäni työasioilla. Minun pitää olla niistä erossa, "lomalla". Enhän minä voi mitenkään palata entiseen kuin mitään ei olisi tapahtunut: en halua, en kykene. Enkö siis ole vielä valmis, tarpeeksi tervehtynyt menemään töihin, vai onko kysymys väistämättömästä ennakkopelosta, josta selvitään, kun homma oikeasti alkaa? Perhana, ja tämä tapahtuu vielä ennen viikonloppua! -- niinpä, taidan yhä hahmottaa ajan kuin työssä kävijä.

Pannaan silti muistiin: sairaslomalla olemisen ihanuudesta ja kurjuudesta pitää tuonnempana kirjoittaa enemmän.

Ei kommentteja: